Thursday, November 5, 2009

坚强

旧同事被症断出患上第3期胃癌
第3期胃癌??!!
到医院去探访她,见到她憔悴但又倔强的样子,真的好难过。
她决定与病魔搏斗,她决定散尽所有财产来治疗她的病。
她强迫自己吃多点,喝多点水,睡多点来与病魔对抗。
她的决心让我感动,她坚决的眼神让我好惊讶。
真的可以那么坚强吗?真的可以像‘一公升眼泪’一样战斗吗?
很惭愧的对老婆说:是我,让我选择放弃。
是我对生命没那么热忱吧。。。

2 comments:

Ah Min said...

A person thinking he has unlimited time in this world so they earn and earn money day and night, and when life is endangered, they spend the whole life's earnings to get back the life they used to waste just to earn that savings. Ironic!

I think some time we just need to let go....for life AND money

Yossi Candice Huth said...

当你不只是为了自己而活的时候,你的每一个决定都得考虑到身边的人。

生命不是游戏,可以重来的。