Saturday, December 6, 2008

senang / easy

semasa saya masih tinggal di Kapit,saya berharap akan meningga dari tempat yang amat boring ini dan boleh hidup di tempat yang istimewa.
tetapi semasa bertinggal di KL, tempat yang boleh mengatakan "istimewa" ini menyebabkan kita sesat dalam kehidupan dan diri sendiri. Keinginan dan keperluan menjadi semakin besar...
gembira yang biasa tidak lagi gembira,
joke yang biasa tidak lagi ketawa,
RM1.80 tidak lagi mampu membeli Kam Pua ( KESAS toll pun tak cukup)
tiba-tiba rindu kampung ku, Kapit
rindu Rojak
Rindu Kampua
Rindu 7532
Rindu Siong Seng Cafe
Rindu kawan kawan dari kecil
Rindu gelanggang bola keranjang
rindu Beletik
Rindu kehidupan yang senang di Kapit....

7 comments:

Yossi Candice Huth said...

Saya mahu QP391 yang menghasilkan banyak asap putih itu.... hhaha...

Hidup senang memang harapan semua orang, yang beza ialah bila baru kami dapat menikmati kehidupan itu saja.

Bergerak Maju, kawanku.

Sleepy Paris said...

aduhai..engkau perlu pergi tuition bm.

Ada said...

Jangan risau, A~kak..
Masih ada saya teman abang pergi tuition..

CoCo King said...

Abang, kalau saya tak salah,
tajuk mudah bukan meh,
kenapa sudah jadi rindu itu dan ini le,
chin chai tulis ka???

Yossi Candice Huth said...

King, kamu punya tidak sebagus mana pergi... saya harap kamu balik rumah dan fikir baik baik baru mengkritik orang lain

Anonymous said...

Wah kao,
Yossi, manyak haolian nampak.
Saya belum lagi mengeluarkan senjata dan peluru saya.
Muahaha

Yossi Candice Huth said...

eh, Missyc, ini bukan haolian. Kalau anda berpeluang menlawat ke King punya blog bertajuk "Mudah" itu, lepas anda membaca anda masih boleh tahan dan tidak menyebut sebarang kata kotor seperti "Kan Ni Neh", anda baru datang cakap saya ini haolian.

kekeke....

bila anda mahu tulis satu dalam bm?